منوی اصلی
مدرسه اکچوئری
  • actuary actuary شنبه 30 بهمن 1395 04:22 ب.ظ نظرات ()

    ردیف

    نوع فعالیت

    شرح فعالیت

    درصد اهمیت

    ...

    ...

    ...

    ...

    17

    هدایت، اداره و ایجاد انگیزه برای زیر مجموعه خود

    راهنمایی و هدایت زیرمجموعه شامل تنظیم استانداردهای عملکردی و پایش عملکرد

    66%

    18

    برآورد ویژگی­ های قابل اندازه­ گیری محصولات، اتفاقات یا اطلاعات

    برآورد حجم (اندازه)، فاصله و کمیت­ ها یا تعیین زمان، هزینه، منابع یا مصالح موردنیاز برای انجام یک فعالیت شغلی

    64%

    19

    مستندسازی/یادداشت اطلاعات

    واردکردن، رونویسی، یادداشت، ذخیره کردن یا حفظ اطلاعات به صورت کتبی یا الکترونیکی/مغناطیسی

    61%

    20

    هدایت و توسعه دیگران

    شناسایی نیازهای توسعه­ ای دیگران و هدایت و مربی­ گری دیگران یا درغیراین صورت کمک به دیگران برای بهبود دانش یا مهارت­ های شان

    60%

    21

    هماهنگی با کارها یا فعالیت­ های دیگران

    به کار گرفتن اعضای یک گروه برای کارکردن با دیگران بر انجام وظایف

    55%

    22

    ایجاد و ساختن تیم­ها

    تشویق و ساختن شرکت­ های تعاونی، متولی، صندوق­ های سرمایه­ گذاری مشترک و یا سهامی بین اعضای تیم

    55%

    23

    آموزش دادن و تعلیم دیگران

    شناسایی نیازهای آموزشی دیگران، ایجاد برنامه ­ها یا کلاس­ های آموزشی و تعلیمی رسمی و تدریس یا تعلیم دیگران

    55%

    24

    برنامه ­ریزی (فهرست) فعالیت ­ها و کارها

    فهرست کردن حوادث، برنامه ­ها، فعالیت­ ها درکنار کارهای دیگران

    52%

    ...
    ...
    ...
    ...
    آخرین ویرایش: شنبه 30 بهمن 1395 04:23 ب.ظ
    ارسال دیدگاه
  • actuary actuary چهارشنبه 20 بهمن 1395 10:23 ق.ظ نظرات ()

    ردیف

    نوع فعالیت

    شرح فعالیت

    درصد اهمیت

    ...

    ...

    ...

    ...

    9

    ارزیابی اطلاعات برای تعیین تطابق با استانداردها

    استفاده از اطلاعات مربوطه و قضاوت شخصی برای تعیین این­ که آیا اطلاعات با قوانین، مقررات یا استانداردها مطابق هستند یا نه

    80%

    10

    تفکر خلاقانه

    ایجاد، طراحی یا خلق کاربردها، ایده­ ها، ارتباطات یا سیستم ­ها یا محصولات شامل داشتن سهم هنری در آن

    ·         ایجاد نمودارها یا چارت­ های آماری و ریاضی

    ·         ایجاد ایده ­ها یا تفسیرهای ریاضی

    ·         ایجاد مدل­ های شبیه­ سازی شده ریاضی

    77%

    11

    دادن مشاوره یا توصیه به دیگران

    راهنمایی کردن و توصیه تخصصی به مدیریت یا سایر گروه­ ها در مورد موضوعات فنی، سیستمی یا مرتبط با فرآیند

    ·         مشاوره به موکلان در مورد موضوعات مالی

    ·         توصیه به موکلان یا مشتریان

    ·         دادن شهادت (گواهی) تخصصی در مورد نتایج تحقیق

    71%

    12

    ایجاد و حفظ ارتباطات متقابل با سایر اشخاص

    ایجاد ارتباطات کاری موثر و سازنده با دیگران و حفظ آن در طول زمان

    70%

    13

    شناسایی اهداف، فعالیت­ ها و اتفاقات

    شناسایی اطلاعات با دسته­ بندی کردن، برآوردکردن و شناخت تفاوت­ ها یا شباهت­ ها و کشف تغییرات در رویدادها و حوادث

    ·         شناخت ارتباط متقابل بین آماره ­های اجتماعی و شاخص ­ها

    70%

    14

    ایجاد اهداف و استراتژی­ ها

    تدوین اهداف بلندمدت و مشخص نمودن استراتژی و فعالیت­ ها برای دست­یابی به آن ­ها

    69%

    15

    سازمان­دهی، برنامه­ ریزی و تعیین تقدم کارها

    ایجاد و توسعه اهداف خاص و طرح­ ها برای تعیین تقدم، سازمان دهی و به انجام رساندن کارها

    68%

    16

    ارتباط با افراد خارج از سازمان

    برقراری ارتباط با افراد خارج از سازمان، ارائه و معرفی سازمان به مشتریان، عموم مردم (جامعه)، دولت و سایر منابع خارجی. این اطلاعات به صورت حضوری، نوشتاری یا از طریق تلفن و ایمیل مبادله می­شود

    ·         تبادل اطلاعات فنی

    ·         ارائه کردن موضوعات مختلف

    ·         ارائه موضوعات مالی

    67%

    ...

    ...

    ...

    ...

    آخرین ویرایش: چهارشنبه 20 بهمن 1395 10:29 ق.ظ
    ارسال دیدگاه
  • actuary actuary سه شنبه 19 بهمن 1395 12:56 ب.ظ نظرات ()

    ردیف

    نوع فعالیت

    شرح فعالیت

    درصد اهمیت

    1

    تحلیل داده­ ها یا اطلاعات

    شناسایی اصول، دلایل اساسی یا واقعیت­ های اطلاعاتی با شکستن اطلاعات یا داده ­ها به بخش­ های جداگانه

    ·         تحلیل داده ­های پژوهش­ های علمی یا یافته­ های تحقیقاتی

    ·         تحلیل داده­ های اجتماعی و اقتصادی

    ·         ارزیابی درجه­ ی ریسک مالی

    ·         انجام مدل­ سازی آماری

    97%

    2

    کسب اطلاعات

    مشاهده­، دریافت و در غیر این صورت بدست­ آوردن اطلاعات از تمام منابع

    ·         جمع ­آوری اطلاعات داده ­ای

    95%

    3

    تبادل و تقابل با کامپیوتر

    استفاده از کامپیوترها و سیستم ­های کامپیوتری (شامل سخت­ افزار و نرم ­افزار) برای برنامه نویسی، نوشتن نرم ­افزار، تنظیم توابع، وارد کردن اطلاعات یا پردازش اطلاعات

    ·         ایجاد یا نگهداری پایگاه­­ های داده

    ·         استفاده از کامپیوتر برای ورود، دسترسی یا بازیابی داده­ ها

    ·         استفاده از نرم­ افزار پایگاه داده مرتبط

    ·         استفاده از نرم­ افزار انتشار کامپیوتر رومیزی یا پردازش لغات

    94%

    4

    تصمیم ­گیری و حل مسائل

    تحلیل اطلاعات و ارزیابی نتایج برای انتخاب بهترین راه حل و حل مسائل

    93%

    5

    پردازش اطلاعات

    جمع ­آوری، کدبندی، دسته ­بندی، محاسبه، جدول­ بندی، ممیزی یا اثبات اطلاعات یا داده­ ها

    ·         گردآوری داده­ های آماری یا عددی

    ·         ایجاد جداول برای نمایش داده­ ها

    91%

    6

    تفسیر معنی اطلاعات برای دیگران

    ترجمه یا توضیح این که اطلاعات به چه معنا هستند و چگونه می­ توان از آن ­ها استفاده کرد.

    ·         توضیح اطلاعات پیچیده­ ی ریاضی

    ·         تفسیر چارت ­ها یا جداول تحقیقات اقتصادی یا اجتماعی

    89%

    7

    برقراری ارتباط با سرپرستان، همکاران یا زیرمجموعه

    فراهم کردن اطلاعات برای ناظران (سرپرستان)، همکاران و یا زیرمجموعه خود با تلفن، به صورت کتبی، ایمیل یا حضوری

    85%

    8

    به روزکردن و استفاده از دانش مرتبط

    به روز نگه داشتن دانش جدید به صورت فنی و کاربردی برای شغلتان

    ·         پیگیری کردن قرارداد، اموال یا قوانین بیمه­ای

    ·         آگاه بودن از روندهای اجتماعی

    ·         استفاده از پژوهش­ های اجتماعی به روز

    ·         استفاده از تکنیک های تحقیقاتی

    ·         استفاده از روش ­های پژوهشی کمی

    83%

    ...
    ...
    ...
    ...
    آخرین ویرایش: سه شنبه 19 بهمن 1395 01:04 ب.ظ
    ارسال دیدگاه
  • actuary actuary دوشنبه 11 بهمن 1395 04:15 ب.ظ نظرات ()

    ردیف

    نوع توانایی

    شرح توانایی

    درصد اهمیت

    14

    قدرت بیان کتبی

    توانایی انتقال و تبادل اطلاعات و ایده­ ها از طریق نوشتن به طوری که دیگران منظور شما را بفهمند.

    63%

    15

    انعطاف در اتمام و نتیجه­ گیری

    توانایی شناسایی یا کشف یک الگوی شناخته شده (یک رقم، شیء، کلمه یا صدا) که در سایر موضوعات مخفی است.

    56%

    16

    روان و سلیس بودن ایده­ ها

    توانایی مطرح کردن تعدادی از نظرات در مورد یک موضوع (تعداد نظرات مهم است نه کیفیت، صحیح بودن یا خلاقانه بودن آن­ ها)

    56%

    17

    شناخت گفتار

    توانایی مطرح کردن ایده­ های هوشمندانه و غیرمعمول در مورد یک موضوع یا وضعیت معین یا ایجاد راه های خلاقانه برای حل یک مشکل

    53%

    18

    سرعت ادراکی

    توانایی مقایسه ­ی سریع و صحیح شباهت­ ها و تفاوت ­ها در بین مجموعه ­ای از لغات، اعداد، اشیاء یا الگوها. اشیاعی که با هم مقایسه می­ شوند ممکن است در یک زمان یا یکی پس از دیگری ارائه شوند. همچنین این توانایی شامل مقایسه­ ی یک شیء ارائه شده با یک شیء موجود در خاطره می­ شود.

    50%

    19

    قدرت بینایی دور

    توانایی دیدن جزئیات از فاصله دور

    44%

    20

    سرعت اتمام و نتیجه­ گیری

    توانایی ترکیب و سازمان دهی معقول و سریع اطلاعات به الگوهای معنادار

    44%

    21

    قدرت تجسم

    توانایی تصور این­ که چیزی که حرکت می ­کند یا بخشی از آن جابجا می­ شود یا بازآرایی می­ شود، چگونه خواهد شد.

    44%

    22

    قدرت حافظه

    توانایی به خاطرسپردن اطلاعات نظیر کلمات، اعداد، تصاویر و رویه ­ها

    41%

    23

    تخصیص زمان (به اشتراک گذاری زمان)

    توانایی رفت و برگشت بین دو یا چند فعالیت یا منبع اطلاعاتی (نظیر گفتار، صداها، لامسه یا سایر منابع)

    38%

    24

    چالاکی انگشت

    توانایی منطبق کردن دقیق حرکت انگشتان یک دست یا هر دو دست برای چنگ زدن، دستکاری یا جمع کردن اشیاء بسیار کوچک

    35%

    25

    توانایی تشخیص رنگ

    توانایی مقایسه یا یافتن تفاوت بین رنگ ­ها شامل سایه و روشن رنگ

    28%

    26

    سایر

    حساسیت شنیداری (25%)، عمق ادراک (19%)، قدرت بدنی (6%)، پیوستگی (ثبات) بازو (3%)، چابکی دست (3%)، سرعت مچ- انگشت (3%)

     

    آخرین ویرایش: دوشنبه 11 بهمن 1395 04:20 ب.ظ
    ارسال دیدگاه
  • actuary actuary چهارشنبه 6 بهمن 1395 02:35 ب.ظ نظرات ()

    ردیف

    نوع توانایی

    شرح توانایی

    درصد اهمیت

    1

    استدلال ریاضی

    توانایی انتخاب روش یا فرمول درست ریاضی برای حل یک مسئله

    88%

    2

    توانایی محاسباتی

    توانایی جمع، تفریق، ضرب و تقسیم کردن سریع و صحیح

    81%

    3

    استدلال استقرایی

    توانایی به کاربردن قوانین عمومی برای مسائل خاص برای تولید جواب­ های منطقی

    78%

    4

    استدلال استنتاجی

    توانایی ترکیب بخش­ های مختلف اطلاعاتی برای ایجاد قوانین عمومی یا نتایج (شامل یافتن ارتباطی بین حوادث ظاهراً غیرمرتبط)

    75%

    5

    قدرت بیان شفاهی

    توانایی انتقال و ارائه اطلاعات و ایده ­ها از طریق صحبت­ کردن با دیگران به طوری که منظور ما را درک کنند.

    75%

    6

    قدرت بینایی نزدیک

    توانایی دیدن جزئیات در فاصله نزدیک (در حدود چند متر فاصله)

    72%

    7

    حساسیت مسئله

    توانایی بیان این که چه وقت چیزی غلط است و یا احتمال می­ رود که نادرست پیش رود. این توانایی شامل حل مسئله نیست و فقط تشخیص دادن این­ که چه مشکلی وجود دارد.

    72%

    8

    درک نوشتاری

    توانایی خواندن و درک اطلاعات و ایده­ های ارائه شده در یک نوشته

    72%

    9

    درک شفاهی

    توانایی گوش دادن و درک اطلاعات و ایده ­های ارائه شده در کلمات و جملات گفته شده

    69%

    10

    انعطاف طبقه ­ای

    توانایی تولید یا استفاده از مجموعه­ ای از قوانین مختلف برای ترکیب یا گروه­ بندی اشیاء به راه­ های مختلف

    66%

    11

    مرتب کردن اطلاعات

    توانایی مرتب کردن اشیاء و اتفاقات با یک ترکیب یا الگوی خاص مطابق با یک قانون مشخص یا مجموعه ­ای از قوانین (به عنوان مثال، الگوی اعداد، کلمات، تصاویر، عملیات­ های ریاضی)

    66%

    12

    توجه انتخاب­ گرانه

    توانایی تمرکز بر روی یک کار در طول یک دوره زمانی بدون پرت شدن حواس

    63%

    13

    توانایی واضح صحبت کردن

    توانایی واضح صحبت کردن به طوری که دیگران بفهمند که شما چه می­ گویید.

    63%

    آخرین ویرایش: چهارشنبه 6 بهمن 1395 02:37 ب.ظ
    ارسال دیدگاه
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات